Květen 2015

Den pátý a poslední

15. května 2015 v 18:44 | anavi |  Okolo Třeboně.......
Tak a mám po žížalkách Zamračený nastal čas odjezdu.Vůbec se mi domů nechtělo a těžce jsem se s Třeboní loučila.
fotit se mi už nechtělo,tak jsem si alespon zvěčníla pokoj zabydlený a prázdný,když jsem už měla zbaleno.
Prázdný působí smutně a opuštěně.

No a pak už hurá na nádraží a domů.

Bylo to fajn,bylo to krátký,ale vše jednou končí.

Den čtvrtý.

14. května 2015 v 20:55 | anavi |  Okolo Třeboně.......
Dnes jsem se rozhodal zůstat v Třeboni a trochu jí procourat.

Vydala jsem se podél Zlaté stoky,což je říčka,která se vine skoro po celých jížních Čechách.

Hned na začátku mi popřála štastou cestu těhotná vodnice,takže konec vodníků v čechách se nekoná.

Cesta vedla mezi po břehu říčky a z druhé strany pole,lesy,prostě nádhera.Sluníčko hřálo,ptáci zpívali a lidí velmi málo,co si víc přát. Po nějaké době na mně vykoukl mezi stromy Pivovar Regent. Hezká budova.

Další cesta vedla lesní pěšinou,která vypadala,že nemá konce a z druhé strany zurčela voda,klikatila se mezi stromy,chvílemi mizela v porostu aby se zas nečekaně objevila.

Asi za hodinku a něco se cesta vyhoupla na malý kopeček a když jsem došla nahoru rozprostíral se pode mnou rybník,krásný,veliký,lesknul se v záři sluníčka jako stříbro. Posadila jsem se na hráz a notnou chvíli vychutnávala tu krásu,klid a ticho.Narušila to jen drzá kačena,která si mně chvíli prohlížela a pak si otevřela zobák a slušně mně seřvala.
Asi jsem jí tam vadila,narušila jsem její království. Omluvila jsem se kačeně a vyrazila dál. Obešla jsem notný kus abych zjistila co to je vlastně za rybník. Byl to Svět.

Pak jsem to už otočila směrem k městu.Vešla jsem dovnitř jednou z mnoha bran,které Třebon má. Hned za branou
je Knížecí pivovar a za ním křivolaté uličky a malé úhledné domečky,asi jedny z prvních co tu stály a stále stojí a vypadají úžasně.

Uličky mně zavedly k Třebonskému zámku,kolem kterého se rozprostírá pěkně udržovaný park.

Potom už moje kroky vedly do centra,cestou jsem drze nakoukla do jednoho z dvorků a užasle zírala na lod na stropě podloubí a hlavně na dřevem obloženou pavlač.

Včera jsem si v jedné zastrčené uličce vyhlídla malou kavárničku,tak jsem usoudila,že si zasloužím za celodenní chození
odmněnu a nohy mně tam samy donesly.Usadila jsem se v pohodlném křesle a jala se hřešit.

Sedělo se tam nádherně,ani se mi tam odtud nechtělo.

Tímto báječně prožitým dnem moje malé putování po Jížních Čechách končí a zítra musím domů. Vůbec se mi nechce,
dokázala bych si představit ještě týden.Je tu toho tolik k prozkoumání,tolik věcí k vidění,že by na to nestačil měsíc.
Slíbila jsem si,že se sem za rok vrátím,na delší dobu a s promyšleným plánem kam zajít,co okouknout.

Milé a krásné Jížní Čechy za rok na shledanou.

Den třetí.

13. května 2015 v 20:27 | anavi |  Okolo Třeboně.......
Dnes jsem se vydala do malé vesničky Majdaleny. Jako dítě jsem kousek odtud jezdila na tábor a chtěla jsem si ta místa připomenout.Zjistila jsem,že v mých dětských vzpomínkách je to tu mnohem větší a úžasnější než ve skutečnosti.

Místo kde byl tábor už není,neexistuje a prý chátrá,nešla jsem tam.
Jínak je to obyčejná hezká vesnička,okolo rybníky a spousta ještě krásné přírody.
Přikládám pár fotek a zítra se pustím na průzkum Třeboně,zajdu tam,kam nechodí davy turistů a k rybníku od kterého celou noc slyším žáby.

Den druhý

12. května 2015 v 21:20 | anavi |  Okolo Třeboně.......
Mám za sebou druhý den pobytu.
Ráno jsem se rozhodla,že pojedu do Českého Krumlova.
Protože nejsem žádné raní ptáče,dorazila jsem tam až kolem poledne a co se dělá v poledne? No přece obědvá!!!!
Chvíli jsem vybírala mezi spoustou zahrádek a nakonec se usadila U Krystýny. Příjemné posezení stranou ruchu turistů,lákavý jídelní lístek a milá obsluha.

Kuřecí,americké brambory a kávička.

Posilněna jsem se vydala na courání po městě.Krumlov je krásné město plné ještě krásnějších domů,domečků,křivolatých uliček a temných zákoutí. Nakonec jsem se asi na hodinu usadila na náměstí na lavičku a pozorovala cvrkot.

Zaujal mně plakát zvoucí do muzea voskových figurýn.Neodolala jsem a šla se pozdravit s Marií Terezií,císařovnou Sisi,Švejkem,Rudolfem II. a spoustou dalších.

Po prohlídce jsem se vydala podél řeky zpět na autobus.

Čekala mně cesta do Budějic a z nich do Třeboně. Autobus do Třeboně jsem stihla na poslední chvíli,netušíc,že je to courák,který 30 km jede hodinu a čtvrt stavíc na každé mezi.
Nicméně ta hodina a kousek uběhla strašně rychle,jeli jsme silničkama,který snad ani nejsou na mapě.
Chvílemi to byly spíš polní cesty,projeli jsme nesčetně malinkých vesniček navlečených na silničku jako korálky,jedna za druhou.Míjeli jsme rybníčky jako dlan,domky schované ve stráni,stáda koní a krav,prostě vyhlídková jízda za pár šupů :-)

Ted už v klídku sedím na pokoji,popíjím kávičku a zítra,zítra milý bratře jedu do Majdalény!!!!!

Jsem tu.

11. května 2015 v 20:02 | anavi |  Okolo Třeboně.......
Tak a je to.Konečně jsem odjela na svou dlouho očekávanou dovolenou.
Vyrazila jsem v 11 dopoledne a v 15 jsem byla na místě.Cesta probíhala pohodově žlutým autobusem,kterým ráda jezdím,
protože je to v klidu a pohodě. Po přestupu v Budějovicích jsem dorazila na místo a po chvilce tápání a hledání našla i svůj
hotel. Ubytovala jsem se a vyrazila na prohlídku Třeboně,kde jsem naposledy byla před 30 lety.
Kávička a zmrzlinka na náměstí,nakoupit pár blbostí a něco k jídlu a zpět na hotel.Dnes se už hodlám flákat a nic nedělat,popřípadě prozkoumat mapy a průvodce abych měla cíl na zítra.
Přidávám pár fotek a nashle zítra.

Prchám

9. května 2015 v 23:26 | anavi |  Okolo Třeboně.......
Dovolená,slovo odvozené od "dovolit si"
Tak si to letos dovolím.
Po spoustě let dovolených s rodinou,kamarádkama,spoustou dětí a psů (bylo to super) a po pár letech bez dovolené
vůbec, jsem se rozhodla.
Letos jedu sama,úplně sama,nechám doma chlapa,děti i psa a na necelý týden mizím.
Mizím z Prahy do jížních čech.Nechám tu starosti,povinosti ,problémy a spousta malých otravných nic,které mně poslední
dobou ničí.Potřebuju si vyčistit hlavu,nepřemýšlet co budu vařit,kdo kam jde a kdy přijde.
Okouknu hrady ,zámky rybníky,zkusím najít místo kam jsem jako holka jezdila na tábor.
Budu courat,fotit a relaxovat. Jížní Čechy jsou nádherné,krásné vesničky,úžasná městečka,jedinečná architektura,spousty přírody,rybníky, Lužnice,nudit se nebudu.
Hotel mám zajištěný,místenky v kapse tak už jen doufat,že mně nevypeče počasí.
A když se k tomu donutím,bude zde i fotoreportáž z výletů.